torsdag 11 mars 2010

Åkerö/A2

Igår var jag i skolan på första gången sen en vecka tillbaka. Har varit krasslig, är inte frisk än men tror att det börjar bli bättre. Dock har jag haft en ganska skön whiskeyröst nu i två dagar ;)

Hade arbetsmiljö, gårdagens ämne: gruppdynamik...där vi i princip stod och kramades och lyfte varandra genom ringar. Spännande...hehe. Jaja. det gick ju bra, inga benbrott! Efter det hade vi växtkunskap...mkt kul! Med en lärare som har en viss likhet med en mullvad;) Gulligt! Där ympade vi iallafall. Ympade äppelträd. Läraren hade med sig en stam som kallas A2 samt ett tiotal olika äppelsorter som vi skulle ympa på A2an. Jag valde Åkerö, Filippa och Cox Pomona...de enda sorterna han hade med sig som var härdiga i zon 4 där jag bor....E detta sant? Zon 4...känns icke inspirerande! Men har jag lyckats med ympningen kommer jag ha mycket äpplen. Frågan är ju var f-n jag ska plantera dom ;) hehe, blir ett senare problem. Tar det om ett par månader.

Har idag varit och shoppat på Burlöv center. Skulle ju vara lite klurig och komma först till Plantagen och bli en av de första hundra kunderna då de hade öppningserbjudande. Man fick tio procent resten av året! En bra deal om man köper trädgårdsmöbler....Men Emma och jag skulle vara glada om vi kom in i affären. Mycket folk som ville ha tio procent! Fick tag i fem kilo sättpotatis, inte särskilt billligt men det får det vara värt. Köpte ett par träningsbyxor för 50 (billigt) på H&M samt en jacka för 200. Köpte även GLOW schampoo och balsam...ska testa det imorgon! Nu är det antikrundan!

Inga kommentarer: