söndag 14 mars 2010

Helgen som gått

Lördagen ägnades åt bilen och äppleträden. Bilen skulle få ett
nytt grenrör och det gick över förväntan. Tror att vi lyckades bra
Anders och jag:)

Det har ju varit riktigt fint väder i helgen så vi kunde vara ute
större delen av lördagen, skönt! Stod och solade oss samtidigt som
vi beskar äppleträden. Det var kul, märkte resultat. Träden blev
snabbt luftigare trots åren av förfall. Ena trädet var ett riktigt
skatbo.. Fick pröva min Felcosekatör med som jag köpte genom
skolan, finaste kvalitet! Kostar över 300, lite skillnad jämfört med
sekatören jag köpte på plantagen i fredags för tio kronor;)

Idag har vi beskurit lite till, pratat med grannarna (de verkade vilja
ha till beskärningshjälp) och lagat kålpudding. Efter det sov vi
middag, superskönt... Medförde dock att jag inte kom iväg till
Skåne förräns vid fem.. Blää för att köra så sent:(

Skola imorgon, jag har mycket att ta igen. Varit sjuk och missat både
prov och anläggning av mur.
Natti!
Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

Erica sa...

Låter spännande det där med din utildning! Du får komma o lära mej lite tips och trix sen. Kram

Emma sa...

Sorry, tänkte inte riktigt på det. :P Vi ses ju inte så ofta nu!

Men jo, det är Jocke med frissan. ;) Blev mest han på bilderna. Sant, 747 var det alltid innan, men jag tror det har kört med Mannan i den vita hatten ett tag nu va? Vi har sett dem, på Kalasturnén 2002! ;) Med Hellacopters och Thåström. Det kommer du väl ihåg?! ;)

Trist att du varit sjuk förresten! Bättre nu då? Får se när vi kan ses igen, hade varit kul ju. :)

Kram! :)

incarnadine sa...

Ja Erica, en tur till Knipared hade vart fint. Var så härligt förra våren. Varmt och soligt på det däringa däcket...och latten! mmmm :P

Ja, Emma, det skulle du faktikst tänkt på! ;) såg dom på Rosklide med Anders och det måste ju vara hm, fyra fem år sedan. Då spelade dom mannen i den vita hatten. ...*lalala* vi ska alla en gång dö...och vit konfetti på publiken...väldigt ironiskt. hade dom kenfetti i Malmö?

Ja, trodde nästan att det var under Kalas. Men kom bara ihåg thåström konstigt nog. (nog mest för att det var en kärringjävel som drog mig i håret) hehe

Ja förkylningen har släppt nu, hoppas det blir sjukdomsfritt ett bra tag nu!

Mmm... får ta en tur till småland snart! ;) Hur går det med Per?

Helena sa...

Hejsan!
Jag hart inte kikat in här sedan de frostiga trädbilderna, och nu blir jag nyfiken. Vilken spännande utbildning! Är det Hvilan? Jag kom in på deras tvååriga utbildning -07, men tackade nej till det och ja till mitt jobb. Vill fortfarande lära mig allt det där! Om din egen trädgård inte räcker till för övning är du välkommen till Österlen! ;-)