tisdag 15 december 2009

The Times They Are A-Changin'

Tackade idag JA till platsen på Hvilan i Åkarp utanför Malmö. Innebär att jag ska bli skåning igen, och student. I detta fall som trädgårdsanläggare. Tvära kast i detta livet. Spännande!

Jag slipper ams det är skönt. Men nackdelarna är ju många. Jag kommer sakna Anders, Kiwii, Fiskarna och Ljungskulla. Har mkt. planer för våren och jag hoppas kunna infria några av dom. Jag hade tänkt utöka odlingen nästa år, ha loppis ute i ladan, beskära alla äppelträden, byta penel på baksidan om uthuset och ganska mkt till. Men å andra sidan så är det meningen att man ska lära sig att lägga sten, bygga murar, göra staket, plantera växter och sånt. Det kan jag ha mkt nytta av känner jag!

Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone.
If your time to you
Is worth savin'

Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'.

Ett omedvetet inlägg i klimatdebatten, Bob Dylan var före sin tid!

Inga kommentarer: